Find best premium and Free Joomla templates at GetJoomlaTemplatesFree.com

SP2016-motiv

Porota SP 2016

 

Prof. MgA. Karel Makonj, zástupce vedoucího katedry ALD DAMU v Praze

Karel-MakonjNarozen 1947 v Praze, vystudoval Katedru loutkářství DAMU v Praze v roce 1970 – obor režie-dramaturgie, během studia založil Vedené divadlo, které našlo přístřeší ve svazku Státního divadelního studia v Redutě na Národní třídě (s inscenacemi pro dospělé) a v Klubu Albatros (s inscenacemi pro děti). Po administrativním rozpuštění tohoto divadla pracoval jako režisér v řadě loutkových divadel (Naivní divadlo, Středočeské loutkové divadlo, Ústřední loutkové divadlo, Divadlo Spejbla a Hurvínka), aby pak zakotvil v Divadle Alfa jako režisér i dramaturg v letech 1978-1981 a pak ještě v roce 1989 (na půl úvazku). Poté nastoupil do funkce ředitele Divadla Minor v Praze. Od roku 2000 působí jako pedagog na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU v Praze. Působil také jako režisér v zahraničí (opakovaně Polsko, Dánsko, bývalá Jugoslávie, Rakousko), publikoval v časopisech Divadlo, Disk, Loutkář, v roce 2007 vydal soubor svých teoretických studií v Pražské scéně pod názvem Od loutky k objektu.

 

Irena Marečková

MareckovaAbsolventka KALD DAMU. Od roku 1980 výtvarně realizovala více než stovku inscenací. Hostuje v celé České republice a podílela se i na zahraničních projektech (Německo, Švýcarsko, Francie, Japonsko, Polsko, Maďarsko, Estonsko). Spolupracovala a spolupracuje s loutkovými divadly (režiséry Josefem Kroftou, Karlem Makonjem, Tomášem Dvořákem, Wlodzimierzem Felenczakem, Karlem Brožkem, Vlastimilem Peškou), s pohybovým divadlem (režisérem Ctiborem Turbou), činohrou a také operou (režiséry Zbyňkem Srbou, Vladimírem Strniskem, Hanou Burešovou). Jako pedagog oboru scénografie DAMU mimo jiné rozvíjela společné týmové práce scénografů KALD se studenty Katedry nonverbálního divadla HAMU v Praze a dramatické výchovy neslyšících JAMU v Brně. Působila v porotách mnoha divadelních festivalů. V letech 2004 až 2007 vedla scénografické semináře na celostátním festivalu amatérských souborů Loutkářská Chrudim a pro bienále Skupova Plzeň od r. 1998 do r. 2006 realizovala také výtvarnou podobu festivalu.

 
 

František Váša

VasaLoutkoherec, animátor, herec, absolvent KALD DAMU a stáže Mezinárodního loutkářského institutu v Charleville - Mesiéres. V letech 1982-1989 působil v plzeňském Divadle Alfa, od roku 1989 zaměřil svou tvůrčí pozornost na animovaný film. V rámci loutkového divadla se představil ve více než 30 inscenacích plzeňské Alfy, na dalších projektech spolupracoval s Petrem Kavanem nebo Jarmilou Enochovou. Jako herec je neodmyslitelně spojen s Divadlem Sklep. Během své filmové tvorby spolupracoval s Břetislavem Pojarem, Jiřím Bartou, Lubomírem Benešem nebo Vlastou Pospíšilovou. Jeho autorský či animátorský vklad najdeme například ve filmech či seriálech Na půdě aneb Kdo Má dneska narozeniny, Jája a Pája nebo Pat a Mat. Jako spoluautor připravil i film Autopohádky, kde režíroval snímek O rybáři Maršíčkovi.

 
 



Eva Kyselová

KyselovaVystudovala divadelní vědu na bratislavské VŠMU a doktorské studium v oboru teorie a praxe divadla absolvovala na pražské DAMU. Od roku 2013 přednáší na katedře teorie a kritiky DAMU, kde vede semináře k dějinám světového a českého divadla, a externě přednáší na katedře produkce. Aktivně se věnuje divadelní reflexi a kritice, se zaměřením na současné tendence v činoherním a alternativním divadle, a spolupracuje s českými a slovenskými divadelními periodiky.

 
 






Ewan McLaren

EwanEwan McLaren je dramaturg, produkční a režisér. Od roku 1992 se podílí na rozvoji České nezávislé umělecké scény různými způsoby. Pracoval osm let v různých pražských divadlech jako režisér na volné noze. Jako začínající produkční působil v dada kamera company Daniela Maclvora v Torontu a dále ve společnosti One Yellow Rabbit v Calgary, kde v letech 1999-2001 produkčně vedl High Performance Rodeo Festival of Innovative Performance. Potom spolu-organizoval řadu nezávislých představení a událostí v Praze včetně spolupráce s Pražským Quadriennale, Tancem Praha a organizací Motus, která provozuje divadlo Alfred ve dvoře. Ewan obdržel cenu pocty festivalu ...příští vlna/next wave... v kategorii Producentský počin roku za završení pětiletého cyklu Cesty energie (2009 - 2013), site-specific projektu o historii energetických zdrojů ve střední Evropě, který vytvořil společně s Miroslavem Bambuškem. Ewan McLaren a Miroslav Bambušek dále získali cenu Divadelních novin za společnou režii představení Zdař Bůh! (2009) v dole Michal v Ostravě. V současné době působí Ewan jako umělecký ředitel divadla Alfred ve dvoře a dramaturg pražského Festivalu Bazaar.

 
SKUPOVA PLZEŇ 2017 | Copyright © 2017 DIVADLO ALFA